Waarom geven bedrijven korting

Korting wordt door vrijwel elke fysieke en webwinkel gebruikt om de producten tijdelijk meer aantrekkelijk te maken voor de klanten. Het geven van korting kan om verschillende redenen gedaan worden. Allereerst kan het gaan om een seizoensgerelateerde uitverkoop. Zo bieden winkels bijvoorbeeld producten aan voor de winter of de zomer en zijn verschillende producten nog overgebleven van de oude voorraad. Het kan dan handig zijn om deze voor een gereduceerd tarief aan te bieden om deze zo alsnog te verkopen.

Korting kan ook worden gegeven als een soort beloning voor trouwe klanten, die bijvoorbeeld voor een bepaalde tijd een account hebben bij de winkel. Dit kan bijvoorbeeld met kortingscodes die alleen bruikbaar zijn voor één specifieke klant. Meer over kortingscodes lees je in het artikel kortingscodes op deze pagina.

Dan zijn er nog de zogenaamde dagdeals. Bedrijven die bijvoorbeeld minder klanten krijgen in een bepaalde periode, zoals bijvoorbeeld een sauna of een indoor ski- en snowboardbaan kunnen er middels dagdeals alsnog voor zorgen dat ze klanten binnen krijgen. Weliswaar tegen een gereduceerd tarief, maar dit is altijd nog beter dan géén klanten. Meer over dagdeals lees je in het artikel genaamd dagdeals op deze pagina.

Bekijk blogs per categorie